fredag 10 juni 2011

Sweden Rock 2011-Joan Jett and the Blackhearts

Det kommer att bli två inlägg om Sweden Rock. Detta inlägget kommer att handla om musiken och sen kommer jag också göra ett annat inlägg med lite mer allmänna bilder på oss och vad vi mer hittade på än att stå framme vid scenen :) Men jag börjar med det bästa inlägget! Föjl mig på Twitter om du vill ha mer uppdateringar :)


Det är verkligen svårt att förstå att jag verkligen har tagit de här bilderna som finns lite längre ner. Och nu menar jag inte att de är så bra och att det är svårt att förstå på det sättet, utan att det är svårt att förstå att jag verkligen har tagit bilder på Joan Jett! Jag tror inte att jag riktigt har fått in det i huvudet att jag har sett henne live. Och vi stod verkligen nästan längst framme vid scenen! Det var helt grymt bra och hon spelade alla bra låtar som vi hade hoppats på att hon skulle. Hon spelade även några låtar från när hon var med i The Runaways, vilket jag verkligen hade hoppats mycket på! Första låten hon spelade var Bad Reputation som enligt mig är den absolut bästa! Hon spelade också alla andra stora låtar som Cherry Bomb, I Love Rock N´Roll, I Hate Myself For Loving You och Do you Wanna Touch. 
Några andra låtar som hon också spelade var Fake Friends, School Days och den första låten som hon skrev när hon var med i The Runaways; You Drive Me Wild. När Crimson and Clover kom så kännde man verkligen att "nu är det slut" det var så jävlar bra men samtidigt trist att det började ta slut. De gick ut från scenen men sen kom de in igen och avslutade med ACDC.


Som alltid så går allt roligt väldigt fort och det var över innan man ens fattat att man var där. Men jag hann ta väldigt mycket bilder och nu när jag kollar på dem så känns det helt overkligt. Det är väldigt tråkigt att det är över, men förhoppningsvis så var det inte sista gången!

När det var slut och vi började gå bort från scenen så insåg vi hur jävlar mycket folk som hade varit bakom oss. Det var mycket mer folk och kollade än vad jag trodde och att vi hade stått längst fram kändes helt plötsligt ännu mer overkligt.

Som ni säkert redan har listat ut så var detta helt klart en av de bästa dagarna i mitt liv!


Tänkte att jag skulle skrivit lite om de andra banden som spelade också men ska jag vara helt ärlig så har jag inte så mycket att säga. Som ni nog förstår så var det ju Joan Jett som vi åkte dit för. Vi kollade lite på Saxon och Accept och självklart Judast Priest också, sen såg man klart väldigt många andra med men det var inga direkt som jag lyssnar på. Judast Priest blev jag lite besviken på faktiskt. Men det var helt klart en upplevelse!

Nu bilder det bilder! :)













Det var bra några av alla bilder som jag tog när de spelade. Det blev några hundra bilder under den timmen! 

Lägger in några bilder när Saxon spelade med, inga dirket superbilder men bara så ni får en överblick av allt :) Här stod vi rätt mycket längre bak, svårt att föreställa sig att man faktiskt stod längst fram av alla de människorna när Joan Jett spelade!





Jag är väldigt glad att jag tog med mig systemkameran, annars hade jag nog varit besviken i dag. Det var faktiskt första gången som jag fotade en konsert och det var verkligen super kul! Härligt att kunna blanda de två saker man gillar mest; foto och musik! 

Det andra inlägget kommer om några dagar eftersom jag inte har alla bilder i min kamera. Ska försöka samla ihop så mycket bilder som möjligt innan så att inlägget blir så bra som möjligt! 

Jag blir lite imponerad om någon har läst allt det här! Men jag kan bara inte sluta skriva om gårdagen, så nästa inlägg kommer troligtvis att bli lika långt. Det var verkligen en skitbra dag och jag är så jäklar super glad att vi åkte dit

7 kommentarer:

  1. riktigt fin blogg du har kolla gärna in min blogg har nämlige frågestund KRam!
    http://ninagorgiss.blogg.se/?tmp=11164131

    SvaraRadera
  2. Hej! Superbra bilder på Joan! Jag åkte också till Sweden Rock bara för att se henne. Såg ju många andra bra band också men det var Joan som jag åkte för. Vilken upplevelse :))
    Tror jag stod typ bredvid dig på konserten. Du sjöng med i alla texter hehe. Grymt.

    SvaraRadera
  3. Sv, Andrea: Tack :) Haha, jasså! Jag stod typ längst framme i mitten någonstans :) Det var verkligen asbra!

    SvaraRadera
  4. Yes jag stod också nästan längst fram. Hade du rutig skjorta på dig, där med några killar?

    SvaraRadera
  5. Sv, Andrea: nej jag hade svart skinnjacka och var där med en tjejkompis, så det var nog inte mig du såg :p

    SvaraRadera
  6. Sv, Andrea: nej jag hade svart skinnjacka och var där med en tjejkompis, så det var nog inte mig du såg :p

    SvaraRadera
  7. Jättefina bilder! Jag var också där :)

    SvaraRadera