torsdag 16 juni 2011

Sweden Rock Part II

Sweden Rock 2011 den 9 Juni var helt klart en av de bästa dagarna i mitt liv. Största anledningen var ju självklart att vi fick se Joan Jett! Men hela dagen var väldigt rolig och det är en dag som jag aldrig kommer att glömma! Bilder finns längre ner!

Kvällen innan sov jag hemma hos Carro, vi vaknade vid åtta-tiden ungefär och steg upp och gjorde oss i ordning för att åka runt tio. Det tog lite mer än en timme att komma dit så vi var väl där vid halv tolv-tiden. Vi gick inte in på festivalområdet med en gång, det var en hel del annat att kolla på också. Vi gick lite in och ut och gjorde lite allt möjligt men när klockan började närma sig två så gick vi bort mot rock scenen där Joan Jett and the Blackhearts skulle spela. De skulle inte spela förrens tre men vi ville ju självklart ha bra platser så vi stod där i ungefär en timme innan de började, och det var det verkligen värt, för vi hade verkligen grymma platser! Nästan allra längst fram i mitten. De började som sagt spela vid tre och höll på till lite över fyra. Det var nog den bästa timmen någonsin men den gick så himla fort! Jag kan verkligen inte skriva nog med bra saker om detta men om ni vill veta lite mer om just spelningen så kolla på inlägget om Joan Jett and the Blackhearts.

När de hade slutat spela och vi gick bort från scenen så fattade man inte att det var över. Det som vi hade längtat efter i månader var nu bara ett minne, men ett väldigt bra minne! Det hade varit hur mycket folk som helst bakom oss så vi var väldigt glada att vi hade gått dit så tidigt som vi gjorde. För att stå långt bak fanns helt enkelt inte i vår värld, längst framme vid scenen skulle det vara!

Jag vet att jag har skrivit det många gånger man jag kan fortfarande inte fatta att det har hänt! Det känns helt overkligt nu när jag sitter här hemma och lyssnar på Joan Jetts låtar att jag bara för några dagar sedan stod enbart några meter ifrån henne och lyssnade på låtarna live!

Efter att hon hade spelat så gick vi ut från festivalområdet, helt hyper och vi kunde verkligen inte sluta prata om det. Vi gick och åt lite och gjorde lite allt möjligt. Vi kollade lite på Accept och Saxon också och några andra med men kommer inte riktigt ihåg vilka det var. Vi väntade på att Judast Priest skulle spela, de började inte förrens halv tolv. Men efter att vi hade sett Joan Jett så var det svårt att tycka att några andra var bra, ingen blir ju lixom någonsin bättre, haha!

Framåt kvällen blev det väldigt kallt så vi tog på oss så mycket kläder vi hade med oss, vilket inte var speciellt mycket. Vi hittade ett ställe där de sålde filtar så vi köpte varsin och snodde om oss. Haha. Det var väldigt skönt må jag säga!

Det regnade inte så mycket i alla fall så det fick man ju vara tacksam över. Men vi hade i alla fall roligt hela tiden och det var längesen jag skrattade så mycket som vi gjorde denna dagen.






















1 kommentar:

  1. Jag var med där!! Tror jag såg dig vid scenen när Joan Jett spelade :)

    SvaraRadera